اشتري ايه ومنين

قائمة منتجات مهمة للطفل والأم في العام الأول

مافيش شك إن احتياجات الأطفال مش بتنتهي، وساعات بتحسي بحيرة ما بين المنتجات المختلفة. وما بين منتج ومنتج مش بتكوني عارفة تختاري إيه وهل المنتج ده هيفرق معاكي ومع الطفل ولا لأ. لذلك خلينا نساعدك ونقدم لك كل أسبوع قائمة من أفضل منتجات لرعاية طفلك في كل تفاصيل حياته. القائمة كل مرة هتضم منتجات مختلفة هتفرق معاك كثير وتسهل رحلتك. كمان احنا حريصين على تقديم منتجات حصلت على آراء إيجابية كبيرة كثيرة من خلال تجارب الأمهات الثانية. والنهاردة هنقدملك منتجات مهمة للطفل والأم خلال السنة الأولى.

منتجات مهمة للطفل خلال العام الأول

خلال السنة الأولى هتكوني محتاجة تحصلي على منتجات كثيرة. المنتجات دي مش رفاهية ولا زيادة مصاريف على الفاضي. لكن هي تقدر تسهل عليكي طرق رعاية كثيرة وتساعدك على حماية طفلك وتوفير أفضل منتجات صحية خاصة بكل تفاصيل حياته. لذلك تعالي نتعرف مع بعض على قائمة منتجات مهمة للطفل مش هينفع تستغني عنها خلال السنة الأولى.

سودو كريم

سودو كريم من المنتجات التي لا غنى عنه. ذلك لأنه مش بس بيساعد على تخفيف أعراض التهاب الحفاضة. لكن في نفس الوقت هو بيساعد على علاج الجروح البسيطة أو الحروق الطفيفة لا قدر الله. فضلاً عن أنه يستخدم لترطيب البشرة وله نتائج فعالة. كذلك فهو فعال لعلاج حالات الإكزيما.

سودو كريم

منتجات شيكو

تقدم شيكو مجموعة من المنتجات الرائعة للطفل في كل الجوانب الخاصة به. لكن اليوم اخترنا مجموعة منتجات لا غنى عنها وهي:-

Chicco Natural Feeling Feeding Bottle

من ضمن منتجات الـ baby bottle المختلفة اخترنا ليكي النهاردة Chicco Natural Feeling Feeding Bottle For Baby Boys. وده لأنها بتتمتع بميزة فريدة جدا وهي إنها مصممة لتسهيل الانتقال من الرضاعة الطبيعية للصناعية والعكس، وده لأنها مصممة بحلمة مائلة. كما هي مصممة بنمط يمنع دخول الهواء للطفل أثناء الرضاعة.

Chicco Baby Coccola Bath Basin 

كل أم بتكون قلقانة جدا من استحمام الطفل خصوصا في الأيام الأولى. عشان كده اختيارك لحوض الاستحمام Chicco Baby Coccola Bath Basin هيكون اختيار مثالي. ذلك لأن حوض الاستحمام مصمم بشكل يسهلك عملية تحميم الطفل من الأيام الأولى بكل سهولة، بالإضافة إن التصميم بيسمح بوضع الطفل بشكل صحيح وبتالي بتتخلصي من خطر إصابة الظهر أو الرقبة اللي ممكن يتعرض ليه الطفل خلال الاستحمام في الحوض العادي. كذلك الحوض مصمم بأكواب شفط تسمح لك بثبيته على أي حوض في المنزل.

Chicco Baby Stainless steel Nail Scissor

قص أظافر الطفل بيعتبر من الحاجات اللي أمهات كثيرة بتخاف منها. لكن مع Chicco Baby Stainless steel Nail Scissor هتضمني إنك تقومي بده بشكل صحي جدا ومن غير ما تجرحي طفلك. ذلك لأن المقص مصمم بحواف مستديرة لتجنب خطر الإصابة. كمان متوفر منه لونين البينك للبنات والأزرق للأولاد.

منتجات My duck 

بالإضافة للمنتجات اللي فاتت لاقينا إن  My duck بتقدم مجموعة من المنتجات المهمة لطفلك خلال السنة الأولى. لذلك اخترنا 3 منتجات لهم أهمية كبيرة لطفلك.

Baby Support Anchor Pillow For Sitting

وسادة دعم الطفل خلال الرضاعة. وهي مخصصة للأطفال من عمر 3 شهور وحتى عمر 6 شهور.  الوسادة بتمكن طفلك من الجلوس في وضع صحي خلال الرضاعة. وهي مصنوعة من القطن وملمسها رقيق جدا ولطيف على بشرة طفلك. كذلك الوسادة مجزة بحزام لتثبيت الطفل وأمانه.

Baby Bath Flower Mat

سجادة الحمام المخصصة للأطفال من عمر يوم وحتى 6 شهور. بتتميز إن ملمسها رقيق ومصنوعة من مواد تساعد الطفل على الشعور بالدفء خلال الاستحمام وتمنع عنه برودة الأحواض العادية. كذلك المواد اللي تم تصنيع السجادة من خلالها مناسبة لبشرة الطفل الحساسة ولا تسبب التهيج أو الحساسية.

Breastfeeding Baby Cover Double Face

 

خلال السنة الأولى من عمر الطفل غطاء الرضاعة يعتبر من أهم المنتجات اللي لازم تحصلي عليها. عشان كده غطاء الرضاعة من ماي داك هيكون مناسب لاحتياجاتك جدا وخصوصا في العام الأول. الغطاء مصنوع من القطن وده مهم جدا عشان الطفل يقدر يتنفس بسهولة وله وجهين تقدري تبدلي ما بينهم.

للمزيد: بالصور..أحدث موضة القمصان النوم 2022 وازاي تعرفي مقاسك.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button