اشتري ايه ومنين

بالصور.. 8 من أفضل أنواع لـ شيالة الأطفال 

مسؤولية الأمومة مش متعلقة بس برعاية صحة الطفل وأكله ونومه ونظافته الشخصية. لكن كمان هي متعلقة بإنك تختاري المنتج المناسب وفي نفس الوقت ما يكونش مصنوع بطريقة تأثر على نمو الطفل أو راحته. خصوصا لو المنتج ده هو شيالة الأطفال. لأنها من المنتجات اللي لازم تتوافر فيها عوامل القوة والأمان والراحة وحماية ظهر الطفل. لذلك النهاردة هنقولك على أهم أنواع وأفضلها من خلال تقيمات المستخدمين المختلفين.

أفضل أنواع شيالة الأطفال

بالطبع هناك الكثير من أنواع شيالة الأطفال التي عليك الاختيار بينها. لكن قد تكون التجارب المختلفة لهذه المنتجات من أفضل العوامل المساعدة لك. كذلك من المهم أن تقرأي كل مميزات الشيالة لكي تحددي هل هي مناسبة فعلا لاستخدامك أم أنك تفضلين نوعاً آخر. لهذا فيما يلي من أفضل الأنواع الموجودة في الأسواق الإلكترونية المختلفة.

شيالة الأطفال من شيكو

تعتبر شيالات الأطفال المقدمة من شيكو من أكثر الأنواع اللي الأمهات لقت مميزات مختلفة لها. كذلك هي بتعتبر من أكثر المنتجات اللي حصلت على تقييمات ممتازة. عشان كده اخترنا لك الأنواع التالية:-

شيكو سوفت آند دريمز 

فيه مميزات أساسية تخلي شيالة شيكو سوفت آند دريمز من أفضل الأنواع. ذلك لأنها بتتكون من بطانة ناعمة ولها مسام جيد للتهوية. كمان بتحتوي على أحزمة وأشرطة قابلة للتعديل وده بيخليها ملائمة للطفل في فترات عمرية مختلفة.بالإضافة إلى أنها بتحتوي على ألواح شبكية تزيد من راحة الطفل.

حمالة أطفال إيزي فيت من شيكو

حمالة أطفال شيكو

حمالة إيزي فيت مناسبة للأطفال حديثي الولادة وهي مناسبة حتى وزن 9 كيلو. الحمالة مصممة بحيث تكون قابلة للتعديل بالوضع المناسب لجسم الأم. فضلا عن القماش الناعم اللي بتتكون منه البطانة الخاصة بيها. كذلك هي مزودة بإمكانية تعديل الطفل للأمام أو الخلف بسهولة. 

لسهولة الحصول على المنتج: حمالة إيزي فيت

شيالة أطفال Calmy Click

شيالة أطفال Calmy Click

 

الشيالة مناسبة للأطفال من الشهر الأول وحتى عمر 3 سنوات وده بيخليها من الشيالات المفضلة لأمهات كثيرة. كذلك من أهم المميزات كمان إنها مصممة بشكل يتيح توزيع الحمل على الشيالة كلها مش على نقطة واحدة بس وده بيخليها مريحة أكثر. وفي نفس الوقت تصميمها بيساعد على وضع الطفل بشكل صحي جدا.

شيالة اطفال للجنسين من يونيفرسال بيبي سابلايز

شيالة اطفال للجنسين من يونيفرسال بيبي سابلايز حصلت على تقييم 5 نجمات على موقع أمازون. الشيالة مناسبة لحديثي الولادة ومتاح منها ألوان كثير كمان سعرها بيعتبر مناسب بدرجة كبيرة.

حمالة اطفال من كيو يو بي

كيو بيبي

الحمالة دي مناسبة للطفل من الولادة وحتى العام الأول. وكمان لها مميزات كثيرة بتخلينا نرشحهالك على قائمة أفضل الأنواع. أولاً خفة وزنها وسهولة حملها اللي خلت أمهات كثيرة تقبل على شرائها. ثانيا تصميمها محاكي لوضعيه الطفل في الرحم وبالتالي بتزيد من راحة الطفل. كمان مزودة بحلقات قوية جدا تقدر تضمن أمان الطفل حتى مع نموه وزيادة وزنه. 

لسهولة الحصول على المنتج: حمالة اطفال من كيو يو بي

SSC شيالة البيبي

الشيالة مناسبة للأطفال من عمر 3 شهور ولحد عمر 3 سنوات. وهي خفيفة الوزن جدا ومصممة عشان تساعد الطفل على الجلوس بشكل صحي جدا. كذلك الشيالة مبطنة عند الدراعين وأماكن دخول البيبي عشان تكون مريحة وما تسببش أي إزعاج ليه.

شيالة أطفال سيفتي فيرست

أهم حاجة بتميز النوع ده إن وضعيه الرأس ممكن تعديلها لـ 3 أوضاع مختلفة. كذلك مسند الرأس صحي جدا ومزودة بأحزمة قوية جدا. وهي مناسبة للطفل لحد وزن 9 كيلو.

للمزيد: للحصول على أفضل شيالة أطفال..ما هي المواصفات المطلوبة؟.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button